Zlatko Majsec rođen je 20. prosinca 1979. u Zagrebu.
 Osnovnu i srednju školu završio je u Velikoj Gorici,
 diplomirao je filozofiju i pedagogiju na Filozofskom fakultetu
  u Zagrebu. Radi u Zagrebu, živi u Velikoj Gorici.
 
 Više od deset godina nastupa kao dio pjesničke scene
 Slampoezija. Pjesme i priče objavljivane su mu u književnim
 časopisima poput Zareza, Kvake, Riječi itd, a kao
 glazbenik, pisac i pjesnik bilježi i brojne klupske nastupe te
 gostovanja u raznim radio i tv emisijama.

  Za neovisnu etiketu "Bratstvo duša" 2015. Izdaje zbirku pjesama: "Sve filozofije završe u
 narodnim poslovicama". S bendom Mel Camino, u kojem je kantautor i pjevač, dosad je izdao
 tri studijska albuma.
  
 Na web portalu Kronike VG već godinu i po dana redovito objavljuje razigranu kolumnu
 "Frik iz kvarta", čije je kratke priče, pjesme i eseje sakupio i pretvorio u ovu knjigu.
  
 
 
 
 
e-mail adresa: melcaminoband@gmail.com
 
 
 
 
 
Osvrt na knjigu "Frik iz kvarta", Zlatka Majseca
 
Knjiga "Frik iz kvarta" nastala je na temelju kolmune, koju njen autor Zlatko
Majsec, duže vrijeme objavljuje na portalu "Kronike Velike Gorice", koji se nalazi
na adresi: http://www.kronikevg.com/
 
U tim kolmunama autor bez dlake na jeziku progovara o mnogim stvarima, koje
stvaraju probleme današnjim ljudima, a naročito mladima. U knjizi se nalazi i
mnogo anegdota i doživljaja, koje je autor sam doživio ili u kojima se zatekao.
Ispričani su u obliku kratkih priča, no u svakoj od tih priča ima i nešto osobno i
brižno skrivena poruka.
 
Takav izravan i vrlo osoban način pisanja zapravo je puno učinkovitiji i bliži običnim
ljudima od recimo reklama, koje periodično naručuju kojekakva ministarstva upravo
zato jer je autor samom sebi dopustio tu slobodu da se poistovjeti s običnim
i svakodnevnim ljudima. Recimo u knjizi ćete pronaći i pjesmu koja govori o
spolnosti, a počinje ovako:
 
Kolekcionar spolnih bolesti
Djeco,
Slušajte što vam Frik iz kvarta ima za reći
Guma na kotaču katastrofu često spriječi.
Ni kad ste vani, ni kad ste doma
Ne vodite ljubav bez kondoma
 
Takav, smiješan ali krajnje iskren pristup svidjet će se naročito mladima jer
priznajte naprosto je nemoguće da takvo nešto smisle "Rođo" iz ministarstva ili
ostarjela teta iz neke katoličke udruge za koju je čak i nehotičan pogled na
suprotni spol - smrtni grijeh.
 
Da bi knjiga bila što autentičnija autor je piše jezikom kojim govore ljudi iz Velike
Gorice ili općenito većeg djela sjeverne Hrvatske, a to knjizi daje neobičnu draž
koju smo nekad davno osjetili čitajući knjigu "Kužiš stari moj" Zvonimira Majdaka.
 
Uglavnom knjiga Frik iz Kvarta zanimljivo je i neopterečujuće djelo. Autor ga je
očito pisao zabavljajući ponajviše sam sebe, pa je vrlo vjerojatno da će čitanje
te knjige zabaviti i razonoditi i vas.
 
Naša preporuka: Svakako pročitati!
 
  U Zagrebu 07. 11. 2017. Nenad Grbac
 
 
 
 
 
Zbirka kratkih priča - Frik iz kvarta
 
„Frik iz kvarta"" je zbirka kratkih priča mladog velikogoričkog pisca i glazbenika
Zlatka Majseca. Majsec redovito objavljuje neobične zapise na portalu Kronike
Velike Gorice. On preuzima ulogu promatrača i komentatora grada u kojem živi,
uvjerljivo opisujući ljude i situacije koji čine njegovu svakodnevnicu.
U njegovim pričama stvarnost i fantazija, humor i tragičnost, vješto se isprepliću
kao da između njih i ne postoji neka značajnija razlika. Zapisi obiluju živopisnim
dijalozima, a događaj nastaje spontano, nakon što npr. akter sjedne u kvartovski
kafić i promatra. Taj je kafić vrlo važno mjesto, jer ondje možeš doći sam, ali ne
biti usamljen uvijek se mogu vidjeti poznata lica.
Možda je i sam autor autopoetički najbolje opisao svoju intenciju: „Njihova je
pojava iz sumorno repetitivne prešla u svečanu, uzvišenu, vrijednu cjeloživotnog
slavlja"". Dakle, pisanje je neka vrsta čarobnog štapića kojim pisac od običnih
događaja i običnih, a nekad i tragičnih ljudskih sudbina, stvara neobične priče,
pune humora, iracionalnosti, koja je ipak vješto kontrolirana. Naime, tim pričama
kao da želi opisati sve ono što je naizgled prolazno, čak i banalno, jer upravo to
čini svakodnevnicu. Autor promatra ljude, njihova tijela u pokretu, raskorak duha i
tijela, raskorak riječi i tijela, referira i na društvene probleme, angažiran je i
emotivan, ne skriva svoj stav, otvara se...
 
Upravo ta ranjivost ga i čini zanimljivim, jer se ne postavlja kao sveznajući, već
samo kao jedan od tih o kojima piše. Pisac govori i o svojim književnim nastupima,
i to samokritički, bez uljepšavanja, a neki zapisi su nastali on the roud, i baš
odgovaraju rokerskom credu: seks, alkohol i bunt se ne izbjegavaju, o tome se
piše, raspravlja, jer, kako ističe „alkohol i kavane vjerojatno nisu najzdraviji stil
života, ali znaju biti okidač za brojne zabavne, opuštajuće i poučne trenutke,
filozofske rasprave, ugodna ćakulanja, kuženja svijeta, lucidan humor,
upoznavanje novih ljudi, uspješna i manje uspješna zavođenja, slatko
oslobađanje plesnih pokreta..."".
 
Upravo sve to i jesu teme ovih zanimljivih priča, koje zaista postaju pomalo
iščašena kronika jednog grada. Majsec želi kroz svoje priče slaviti jedan drugačiji
pogled na život, koji nije tek potrošački, istražuje opća i vlastita pravila,
pripadanje i nepripadanje društvu. Na kraju, u tim filozofično-aktivističkim pričama
pojavljuje se kao glavni lik zapravo Grad, koji živi i diše.
 
  Darija Žilić
 
 
 
 
 
Zlatko nije takav lik
 
Inteligentan, duhovit, šarmantan i uvijek spreman na zajebanciju, lider
velikogoričke rock grupe Mel Camino ponovno je iznenadio svojim novim, drugim po
redu literarnim ostvarenjem koje se za razliku od poetskog prvijenca ""Sve filozofije
završavaju u narodnim poslovicama"" (Bratstvo duša, 2015) naslanja na daleko
kompleksniju književnu građu: prozu s tek nekoliko novijih, koliko mi se čini, još
uvijek neuglazbljenih pjesama. Ili barem onih koje još nisu realizirane.
 
Kad se kaže kompleksnija književna građa, svakako se tu smatra i ona najteža i
najzahtjevnija - esej i otvorena kritika, a takvoga ne manjka u ovoj 160 stranica
debeloj knjižici koja je ustvari zbirka njegovih objavljenih članaka na portalu
www.kronikevg.com gdje piše unazad godinu i pol dana. Ispričavam se Zlatku,
uistinu nisam znao da tamo objavljuje svoje tekstove, a od sad ću ih redovito
pratiti jer me ova zbirka toliko zaintrigirala kad sam je počeo čitati otprilike onoliko
kao i recimo ""Creepeyatrija"" (Bratstvo duša, 2013) Tereze Vuk pisana na
slovenskom u kojoj je na 200-tinjak stranica sabrala gomilu objavljenih tekstova sa
svojeg bloga ponirući u najdublje mrakove vlastite egzistencije ovisništva. No,
koliko je Tereza bila iskrena odagnavajući svakim svojim tekstom sive eminencije
junkoze, toliko je Majsec otkačeniji poklonik maligana i ponekog sfrkanog jointa, ali
u oba slučaja, putevi i krajnji ciljevi im se svode na iste stvari: istresanje
unutarnjih tegoba putem pisanja na duhoviti način.
 
Da dalje ne uključujem Terezu koja je slučaj za sebe, a nadam se da će uskoro
opet nešto objaviti, Majsec se pokazao vještim i lukavim strategom. Knjige danas
više nitko ne čita, čitaju se internet stranice do maksimalno 3-4 kartice klasičnog
novinarskog teksta (27 redova na formatu papira A4), taman kao u novinama oni
uvijek zanimljivi i lijepi eseji Miljenka Jergovića, Denisa Derka ili Ante Tomića (pa i
Tanje Torbarine), a on je oformio svoj specifičan literarni provod bilježenjem
auto(polu)biografskih zapisa dajući si svo pravo da manipulira s leksikom,
autohtonom kajkavštinom, maštom, stvarnošću, odnosno racionalnim i i
racionalnim kako ga god volja.
 
Kolumna je kolumna. U njoj se može svašta drobiti, kenjati, pametovati,
propagirati, nametati mišljenja i tako svašta, no Zlatko nije takav lik književnika.
On kroz proživljene situacije piše svoju autobiografiju poput Aleksandera Cepuša
čiji mu je humor, sarkazam i cinizam vrlo blizak premda ih odvaja dobar generacijski
jaz, a i slovenski jezik, no obojica imaju veoma slične naracije, te zajedničke izvore
nadahnuća - žene, seks, glazbu, pijaču, provode, tulume i sitne pikanterije iz
svakodnevice.
 
Kod Zlatka je to sve spram Cepuša nevinije prikazano bez prevelikih eksplicitnih
scena, no kad se odluči za tako nešto, onda se pronađe vrlo sočnih prikaza s
drškom usisavača zabijenom u stražnjicu, mnogih pijanki, provoda, buđenja na
različitim mjestima, glorificiranja putenih zadovoljstava, degutantnih situacija u
sukobima s policijom i još mnogih šašavih scena koje su ovlaš prikazane kroz
prizmu maligana i 'dana poslije'. Zlatko je skuliraniji i prisebniji, još nije toliko
nadrkano frustriran i živčan ko' Cepuš, a i razlika je u godinama - Zlatko piše iz
viđenja svojih kasnih 30-tih, a Cepuš - Alex Bass je pisao iz perspektive kasnih
40-ih kada je odavno proćerdao brak na račun pijače i nekakve želje za slavom
koja se još mogla i ugrabiti u vrijeme prije raspada SFRJ.
Frik iz kvarta"" je uzbudljiva zbirka duhovitih eseja u kojima je prisustvo autora
neminovno. Vezan uz Veliku Goricu koju opisuje kao sporedno mjesto pored
nekakvog ne baš znamenitog glavnog grada jedne vrlo male države u kojoj se
gotovo svi poznaju, raspreda od članka do članka mnoge tegobe tog života
21.stoljeća neprekidno ostajući dosljedan svojoj suštini - čudaku iz kvarta koji zna
sve fore i razumije psihologiju Hrvata navodeći kroz brojne tekstove stvarne
činjenice što sve ljudi nisu spremni napraviti u nekakvim sitnim, spontanim
reakcijama i rekreacijama, točno je opisao kako se ljudski razum mijenja unosom
pive koju jako voli, no bilo bi zanimljivo pročitati njegovo viđenje unosa zagorskog
ili podravskog (bilogorskog) vina koja navode na crust-hardcore agresiju… Ne mali
broj puta prikazuje hrvatsko nazadnjaštvo, lešinarstvo, kukavičluk
nesposobnjakovića u specijalnim prigodama razvikanih bircuza, narodnjačkih
klubova u kojima je 'raj za oči, pakao za uši i čistilište za novčanik', bez obzira bile
to izmišljene fore, čiste fikcije ili transkripcija stvarnih događaja, no u svemu tome
se vješto snalazi ocrtavajući marginalce bez pretjeranih, ali vrlo lukavo
postavljenih karikiranja da su maltene gotovo svi prozni članci efektni podulji
vicevi ili kraće humoreske od stranicu-dvije-tri, a neki bome i do 7-8 listova.
Ovim djelom dokazuje se kao jedan od naših lucidnijih književnika mlađe generacije
koji pažljivo detektira svaki, pa i najmanji mig interesnog spektra. Od sitnice
umije napraviti velebno smiješnu priču, od onog i najmanjeg podražaja beskrvnog i
dosadnog stanja kada se ide 'van' samo da se ide 'nekud', dakle od monotono
tužne hrvatske priče u kojoj se svi mi više bavimo razglabanjem prošlosti nego li
aranžiranjem budućnosti, ""Frik iz kvarta"" otkopava nepoznato, a zakopava
poznato o svakome.
 
Svaka pričica ima neku svoju poantu, amblematsku, (samo)kritičnu, vrlo pitko je
ispisana s mnogo potrebitih opisa kada-gdje-kako-zašto, ima fabulu i cijeli tijek je
revno i iskreno istresanje poput 'spike' koju čujete od nadahnutog (su)govornika
što vam prepričava neku dogodovštinu, a Majsec ima i taj dodatni 'angažirani' stav
da svaku tu pričicu i slikicu začini jezgrovito kraćom analizom ne nametajući se
kao pametnjaković koji zna sve o svačemu, već kao skulirani zajebant koji uviđa
da gledanje TV ""Big Brother"" kobasice/krvavice pruža utjehu ljudima da vide kako
postoje i gluplji od njih. 'Svakom normalnom bi uspoređivanje s glupljima od sebe
trebalo biti ispod časti - treba se uspoređivati s pametnijima i boljima od sebe -
tako se napreduje'. Ili: 'čega se pametan stidi time se budala ponosi'. 'Osjećati se
bolesno možda je i začudni pokazatelj preostalog zdravlja i vitalnosti. Nije mi
dobro, dakle, možda još ima nade za mene…'
On nije od onih 'vječnih nezadovoljnika' koji svaku društvenu ili individualnu pojavu
objašnjava mogućom teorijom zavjere, nije niti direktor svemira, ali jeste u mnogo
prilika baksuz koji nije sljedbenik niti jednog interesnog čopora. Uživa u svojoj
anonimnosti alfa-mužjaka koji nikoga ne vrijeđa; humor mu je inteligentan jer zna
da se od njega i očekuje nešto duhovito. Prosijava ga, koji puta i sam priznavajući
da je poneke članke pisao dobrano nakresan pivurdom, ali u svemu tome ima jako
zdrav odmak, blijesak intelekta i prezir prema ozbiljnosti. Taman po mjeri da mnogo
puta nasmije do suza. Knjiga je tiskana u 400 primjeraka po cijeni od 70 kuna.
Vrijedi je imati uz sebe kao priručnik za nedokučivo kompleksne ljudske kompromise
i brojne situacije u kojima ste mogli pametnije postupiti.
 
  Vladimir Horvat Horvi
 
 
 
 
 
Na portalu Nema Kompromisa objavili smo i naš intervju s glazbenikom i
književnikom Zlatkom Majsecom . Taj intervju možete pročitati tako da svojim
mišem kliknete na slijedeći link: https://nema-kompromisa.com/?p=759
 
 
  
  
 
 
Turopoljski Dosjei X
Turopoljski Dosjei X, 2. dio
Ribičke priče
Piromanova pobjeda
Avantura svakodnevnice
Klađenje, ludom radovanje (igre na nesreću)
Teta iz dućana
Jutarnji odlazak na posao
Ženski ego i razgovori u suton
Odlična noć u Dobrom danu
Pjesnička blamaža iz Vintaža
Neobična zgoda na fukodromu Čiče
Štefova kćer želi glumiti u porniću
Bundeve
Halloween na domaći način
Intervju s tapirom
Hrabri momci lovci ...
Teror smajlića
Ja, Ja, Ja, Ja – o!
Ulični svirač
Starac i noćne more
Dok je gledao u sunce
Popili svu votku, otišli u Stotku
Bolja strana alkohola
Dobro, kad se ti misliš oženit' ?
Kako je počela jedna ljubavna veza
Kako nastaju kružni tokovi
Kazališna predstava
Naoružani kontrolori ZET-a
Dječja prava
Jozo Maminjozo & Remetinečki mališani
Pljačka u kiosku hrvatske lutrije
Kakav frajer (by Dino Škare - Tremens)
Dragi fejsbuče,
Radimo poslove koje ne volimo - zbog para
Muško ženska prijateljstva - stvarnost ili mit?
Pirati s Čiča
Putujući otoci
Policiji prijavio pijanog pjesnika
Prekid s vozačkom dozvolom
Ribiči koji vole Batinu
Sex, laži i kompjutorski ekrani
Kolekcionar spolnih bolesti
Solsticije i Ekvinocije (bajka za odrasle)
Momačka večer
Režije za grijanje i druge elementarne nepogode
Vrli novi svijet
Putevima Malog princa
Seks plomba i alkos
Da me sutra, recimo, uhite
Rolanje u parku kraj muzeja
Big brother - lobotomija uživo
Djevojke u vrućim hlačicama volim
Na godišnji, na godišnji…noga već sama beži
Sljedeća postaja je - groblje
Velika Gorica moja mala
Bilješka o piscu
Sadržaj
 
 
7
13
19
25
31
37
43
49
55
61
67
73
77
83
85
89
97
101
105
109
115
119
123
129
135
141
143
148
150
155
161
169
173
177
181
185
191
197
203
207
213
219
227
231
237
243
247
253
265
273
279
283
291
295
299
303
 
306
308
 
 
 
Copyright ; Nenad Grbac & Impero present