Nikša Eterović rođen je 1955. u Splitu. Djeluje kao redatelj,
 kazališni pedagog, autor i trener. Diplomirao je kazališnu
  režiju i radiofoniju na ADU Zagreb, te filozofiju i
  komparativnu književnost u Zadru.
  
 

Od 1972. kao redatelj ostvario 130 premijera u Hrvatskoj,

 

bivšoj Jugoslaviji, Finskoj, Njemačkoj i Irskoj.

  
 Seli 1988. u Berlin, da bi tu realizirao svoje ideje o
 multinacionalnom i višejezičnom kazalištu.

 Tako je nastao Wind Spiel Theater, u kojem je ostvario niz projekata, a posebnu pažnju
 privukao je ciklus programa „Café der Intuition" koje je realizirao redovno svakog mjeseca,
 punih sedam godina.
  
 Autor je HT - Organically Creative Method, s terapijskim efektima.
  
 Inicirao je 1995. osnivanje „Internationalen Ausbildungsinstituts theakademie Berlin" kojeg
 vodi sve do listopada 2012. godine.
  
 Djeluje i kao docent za glumu, režiju, kazališnu pedagogiju, te kao trener za studentske
 redateljske projekte.
  
 Nikša Eterović djelujući kontinuirano i kao redatelj 2002. osniva teNTheater Berlin.
  
 Od 2006. - 2013. realizira James Joyce ciklus od pet naslova, praizvedbu su doživjele
  četiri predstave.
  
 Nikša Eterović je objavio različite radove iz područja kazališta, baveći se kreativnošću kao
 njegovom centralnom temom.
  
 Njegov rad na projektima iz djela i života Augustina Tina Ujevića i Jamesa Joycea,
 dokumentiran je u knjigama koje su objavljene uz predstave.
  
 Živi i radi u Berlinu.
  
 
 
 
 
e-mail adresa: ten21@gmx.de
 
 
 
 
 
Nikša Eterović je cijenjeni kazališni radnik, redatelj i pedagog.
Djeluje i kao docent za glumu, režiju, kazališnu pedagogiju, te kao trener za
studentske redateljske projekte.
 
Svoje iskustvo stečeno dugogodišnjim radom s glumcima i bavljenjem
kazališnom pedagogijom sabrao je, objavio i učinio dostupnim u knjizi
"Oštrica dijagonale"
Već prilikom prvog listanja knjige shvatiti će te da se u ovom slučaju
radi o osobi, koja ne samo da dobro poznaje kazalište i odnose u njemu,
nego da je i riječ o osobi koja kazališnoj pedagogiji istovremeno pristupa
i studiozno (vodeći računa o svakom detalju), i opušteno (dopuštajući svojim
studentima glumcima i redateljima da sami stvaraju i doživljavaju svoj uloge
i kreacije).
 
Očito je da je autor knjige kroz vlastito iskustvo shvatio da je takav pristup
jedina garancija onog što on želi postići i kazališta onakvog kakvim bi on želio
da bude.
 
Možda upravo zbog toga autor odmah na početku knjige navodi sljedeće:
Na sljedećim stranicama bilježim razmišljanja o školovanju scenskih umjetnika.
Prihvatite, molim vas, ovaj zajednički naziv za glumce, redatelje, dramaturge,
kazališne pedagoge, tj. osobe koje svojim konceptima i akcijama osmišljavaju
prostor igre (SpielRaum), odnosno igru u prostoru (Spiel in Raum), da
izbjegnemo terminološke nesporazume.
 
Školovanje umjetnika je tema koja uvijek otvara čitav niz pitanja. Pitanja na
koja se odgovara protupitanjima.
 
Na početku bi igra! Igra u prostoru - rodi prostor igre!
Igra je nastali redoslijed zbivanja i značenja.
 
Da bismo igru mogli ponavljati, trebamo dogovoriti neke koordinate i
orijentacijske točke te tako ponavljamo neki redoslijed zbivanja.
 
Isti redoslijedi zbivanja nikad ne rezultiraju istim značenjima. Jesu li vaša
iskustva drugačija?
Ako ponavljamo neki redoslijed zbivanja, znači li to da ponavljamo igru?
 
Nije li karakteristika igre - da je neponovljiva?
 
Bez sumnje je da upravo takav pristup kazališnoj pedagogiji doveo i do
stvaranja ove knjige koja će svojom razigranošću, pedagoškom jednostavnošću
te studioznim i vrlo detaljnim pristupom sasvim sigurno zainteresirati mnoge
ljubitelje kazališta i glume da je pažljivo pročitaju i detaljno prouče.
 
 Nenad Grbac. U Zagrebu 24.10.2013.
 
 
  
  
 
 
BITNO NASTAJE IZ IGRE
/Osnovne koordinate za školovanje kazališnih umjetnika; Abeceda
djelovanja; Praćenje radnog procesa; Rituali, svečanosti; Shema
školovanja/
 
PRIJEMNI ISPITI
/42 oblutka za jedan drugačiji prijemni ispit, u dva dana/
 
OŠTRICA DIJAGONALE
 
PRIPREMNI STUDIJ
 
/U trideset dana/U trideset dana; Prvih šest tjedana: jedan predmet
– jedan nastavnik – jedna grupa – jedan tjedan; Četiri tjedna –
klasični – školski raspored; Krug cjeline;Stajati – hodati – sjediti –
ležati; Sloboda je odgovornost/
 
OSNOVNI STUDIJ
 
/Disanje;Promatranje/zapažanje/dvojnik;Slušati/čuti/reproducirati;
Njega tijela, izbor odjeće/Orijentacija u kulturnoj ponudi sredine;

Predmeti i njihova satnica/

Nastavnici u osnovnom studiju/Studenti/
 
GLAVNI STUDIJ
 
//Kazališna režija/Kazališna pedagogija/Dramaturgija i scenski
prostor; Gluma; Ljetna i zimska akademija/
 
ZAVRŠNI STUDIJ
 
/Licem u lice, oči u oči; Definiranje scenske aure; Emocije/
 
SPECIJALIZACIJA, MAJSTORSKA KLASA
 
/Moje teme; „Kunst ist eine perfekte camouflage"; Neki od
eksperimenata tijekom školovanja/
 
O AUTORU
  
 
7
 
 
 
 
 
 
37
 
 
 
 
67
 
 
71
 
 
 
 
 
 
 
89
 
 
 
 
 
 
 
133
 
 
 
 
 
165
 
 
 
 
189
 
 
 
 
 
214
 
 
 
 
Copyright ; Nenad Grbac & Impero present